torsdag 18 juni 2009

Att sitta banvakt åt ett monster

Att sitta barnvakt åt min lillebror är som att sitta barnvakt åt ett monster.
Han struntar totalt i vad man säger och är allmänt jobbig.
Man kan beskriva honom med ett enda ord, HEMSK.

Men jag har ett hemligt knep.
Till exempel idag, så när han hade borstat tänderna och pinkat på toan, hällde jag under tiden upp ett litet glas saft, bara halva glaset och sa till honom att det var hans belöning och om han gick och lade sig utan att bråka, så fick han saften.
Det fungerar perfekt.

Och när vi kom till sängen så hittade jag på en saga, men jag använde hjärnan och gjorde den så kort och rolig som möjligt.

Sen var det bara gå ner och sätta sig i soffelocket och kolla på tv tills mamma och pappa kom hem.
Sen oturligt nog, blev jag tvungen att byta kanal, för mamma ville se på kamp-sport som jag tycker är JÄTTETRÅKIGT.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är, en riktigt slug barnvakt! :D
    Och jag tycker du dock kunnat se vad du ville när du varit så duktig :))

    SvaraRadera